Onderzoek online vakantieverhalen toeristen

Toeristen delen vaak hun ervaringen via sociale media met vrienden, familie en kennissen. Diverse partijen verzamelen en analyseren deze data en bieden dit vervolgens aan bestemmingen aan. Maar wat kunnen bestemmingen vervolgens met deze data?

Data science experts van HZ University of Applied Sciences en Kenniscentrum Kusttoerisme hebben aan de hand van online sentiment data een aantal verdiepende analyses uitgevoerd. Ook is een beeld gevormd van de methodologische mogelijkheden en beperkingen.

Ontdek waarvoor online sentimentdata het beste ingezet kunnen worden en hoe online sentiment in combinatie met andere data duiding kan geven bij de feitelijke ontwikkelingen van toeristische vraagstukken.

Het project is onderdeel van het Data & Development Lab waarin CELTH samenwerkt met Breda University of Applied Sciences, NBTC en CBS.

Lees hier het rapport


Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en volg Campus Zeeland op de voet.

Aanmelden nieuwsbrief

Het laatste nieuws

Een inkijkje in drie Zeeuwse Kennis- en Innovatienetwerken

Een inkijkje in drie Zeeuwse Kennis- en Innovatienetwerken

Het Magazine 'In Zeeland' wijdde een artikel aan drie Zeeuwse Kennis- en Innovatienetwerken.

Nieuwsbrief Arbeidsmarkt

Nieuwsbrief Arbeidsmarkt

De zomernieuwsbrief van het Aanvalsteam Arbeidsmarkt Zeeland is uit.

Nieuwe Innovatiehub  in Terneuzen

Nieuwe Innovatiehub in Terneuzen

Nieuwe Innovatiehub voor Techniek en Veiligheid start in Terneuzen.

Waterstoflab in Vlissingen

Waterstoflab in Vlissingen

Op 14 juni is de eerste praktijkruimte voor onderwijs over waterstof in Vlissingen geopend.

Bekijk het archief